הקמת תאגיד המים, תחומי אחריותו והפיקוח עליו
מהו תאגיד מי מודיעין?
מי מודיעין הנו חברה בע"מ, הפועלת כתאגיד מים וביוב שהוקם ע"י עיריית מודיעין מכבים רעות, בתוקף חוק תאגידי מים וביוב (2001). מטרותיו העיקריות של מי מודיעין הן מתן שירות של אספקת מים לתושבים, סילוק הביוב של העיר למכון טיהור שפכים, אחזקת הרשת המוניציפלית של המים והביוב, ובעתיד, גם פיתוח תשתיות המים והביוב בשכונות החדשות שיוקמו.
מדוע הוקם תאגיד מי מודיעין?
מדינת ישראל קבעה עפ"י חוק כי כל רשות מקומית חייבת עד סוף שנת 2007 להקים תאגיד מים וביוב, או לחלופין, להצטרף לתאגיד אזורי של מים וביוב הקרוב אליה מבחינה גיאוגרפית. החלטת המדינה לחייב רשויות מקומיות להקים תאגידי מים וביוב נועדה בעיקר להבטיח הפרדה של פעילות המים והביוב משאר הפעילות המוניציפלית, וכן לוודא שהפעילות הכספית של מים וביוב תתבצע על פי עיקרון "משק כספי סגור", דבר שיוכל לאורך זמן להבטיח יותר השקעות כספיות בשיקום ושדרוג משק המים והביוב של העיר, וכן לשפר את השירות לתושב.
מיהם הבעלים של תאגיד מי מודיעין?
עיריית מודיעין מכבים רעות הנה הבעלים של תאגיד מי מודיעין, והיא מחזיקה כיום ב- 100% של מניות התאגיד. בעתיד, שמורה לעירייה הזכות למכור חלק ממניותיה, תחת אישור של המדינה.
מי מפקח על פעילות תאגיד מי מודיעין?
תאגיד מי מודיעין כפוף לרשות הציבורית למים, והוא פועל תחת פיקוח של רגולטור מטעם המדינה – הממונה על תאגידי מים וביוב במשרד התשתיות הלאומיות. התאגיד מחויב להציג לממונה באופן שוטף דוחות כספיים וכן דוחות נוספים המשקפים את פעילותו בתחום משק המים והביוב בעיר. לאתר רשות המים לחצו כאן.
תאגיד מי מודיעין שומר על רמת שקיפות גבוהה מבחינה ציבורית; לתאגיד מונה רו"ח חיצוני האמון על הכנת דוחות כספיים, ורו"ח נוסף העוסק בביקורת פנים. בנוסף, לתאגיד מונה דירקטוריון שחבריו אושרו ע"י ועדת רביבי, מתוכם שלושה דירקטורים מטעם העירייה, והשאר הנם דירקטורים מטעם הציבור. הדירקטוריון מתכנס באופן קבוע, מקבל דיווחי מנכ"ל ומאשר תקציבים, תכניות עבודה ופעולות נוספות.
האם מי מודיעין מספק שירות רק לתושבי מודיעין ומכבים-רעות?
תאגיד מי מודיעין קיבל מהמדינה רישיון הפעלה אזורי. בשלב ראשון התאגיד מספק שירות רק לתושבי מודיעין ומכבים רעות, אך בעתיד צפויות להצטרף רשויות נוספות תחת אחריותו.
מהי אחריות מי מודיעין בנושא תיקון תקלות מים וביוב?
מי מודיעין אחראית על מערכת המים העירונית/ציבורית, ומטפלת בתקלות במערכת המים עד לנקודה של שעון המים הראשי של הבניין, ובמקרה של בית פרטי עד שעון המים של הבית. כל תקלה המתרחשת בשטח הפרטי, מטופלת ע"י התושבים שהשטח שייך להם. השטח הפרטי מוגדר ממד המים הראשי והלאה לתוך שטח המתחם או הבניין.
תקלות במערכת הביוב
מי מודיעין אחראית על צנרת הביוב העירונית/ציבורית, ומחויבת לטפל בתקלות ביוב במערכת העירונית בלבד ועד גבול המגרש הפרטי. גבול המגרש נקבע ומוגדר בנספח הסניטרי במועד הגשת היתר הבניה ע"י הקבלן.
מהו מקור המים של מודיעין מכבים רעות?
כל המים המגיעים לעיר נרכשים מחברת מקורות. חברת מקורות מספקת מים ממתקני התפלה, קידוחים באקוויפר ההר או מי המוביל הארצי, בהתאם למדיניות אספקת המים הארצית .
איכות המים
האם רצוי ומותר לשתות מי ברז?
מי השתייה בישראל המסופקים דרך מערכת המים לתושבים הם ברמה תברואתית טובה ביותר. שימו לב: מי מודיעין מספקת מים עד למונה הראשי של הבניין . אם מותקן בבניין ציוד ייעודי לטיפול במים כגון מכלי אגירה, מסננים, מכשירים למניעת זרימה חוזרת ועוד, על הדיירים לדאוג לתחזוקתו של אותו ציוד לפי הוראות היצרן. על הדיירים לדאוג לצנרת פרטית תקינה ונטולת חלודה.
מי אחראי על אכיפת תקנות המים בישראל?
משרד הבריאות אחראי על קביעת תקן המים ועל אכיפת תקנות איכות מי השתייה.
כיצד בודקים את המים ומי עורך את הבדיקה?
לקריאת דוחות איכות המים במודיעין מכבים רעות לחצו כאן
מי מודיעין מבצעת בדיקות מיקרוביאליות ובדיקות כלור ופלואור, באמצעות עובדים שעברו הסמכה של משרד הבריאות.
הדגימות נשלחות למעבדת משרד הבריאות אשר מדווחת על כל חריגה באיכות המים.
בדיקות כימיות מבוצעות ע"י חברות חיצוניות ונשלחות למעבדה חיצונית. דגימות מים נלקחות מקווי ההזנה (חיבורי מקורות), בריכות האגירה ורשת הצינורות העירונית, לפי הנחיות משרד הבריאות.
המרכיבים הכימיים נבדקים במקורות המים בהתאם לגודל האוכלוסייה ופריסתה ועל סמך ההנחיות הקבועות בתקנות מי השתייה במשרד הבריאות.
מה תמהיל המים בעיר?
כל המים המגיעים לעיר נרכשים מחברת מקורות. אין הבדל בתמהיל המים בין השכונות השונות.
חברת מקורות משתמשת במים מותפלים, מי המוביל הארצי ומי קידוחים- לפי שיקוליה.
מהם קוליפורמים ומה המשמעות של הימצאותם במי השתייה?
הקוליפורמים הוא סוג של חיידקים שאפשר למצוא במעיים של בני אדם ובעלי חיים. לפיכך, נוכחותם של הקוליפורמים במי השתייה היא אמת מידה לאפשרות הימצאותם של חיידקים גורמי מחלות במים. במסגרת הבדיקות שמבצעת מי מודיעין במי השתייה, נבדקת היתכנות הימצאותם של חיידקי קוליפורמים במים בהתאם לתקנות משרד הבריאות.
האם אפשר להבחין באיכות המים לפי מראם, טעמם או ריחם?
שלושת הסימנים הללו חשובים ואולם צריך להתייחס אליהם כאמת מידה ראשונית בלבד. ברור שיש להימנע משתיית מים שאינם נראים נקיים, שטעמם מוזר או שהם מדיפים ריח רע, להוציא ריח קל מאוד של כלור המוסף למים לפי תקן מחייב כדי להבטיח את איכותם.
מדוע לעיתים יש חול במים?
במהלך זרימת מי השתייה בצנרת, לאורך זמן, שוקעת על קרקעית הצינורות כמות קטנה של חול המגיעה מהקידוחים. בעקבות שינויי לחצים או תיקונים ועבודות אחזקה בצנרת הפרטית או העירונית, עלולה כמות קטנה של חול להתערבב במים הזורמים ולהגיע גם לבתי התושבים. במקרים כאלה מומלץ להניח למים לזרום מעט. כמו כן אנו שבים ומזכירים לצרכנים הפרטיים שיש לדאוג לתחזוקתם הנאותה של מכשירים ביתיים לטיפול במי השתייה.
למה יש למים צבע לבן?
מקורו של "הצבע הלבן" הוא מנוכחותן במי השתייה של בועות אוויר זעירות, תופעה הנגרמת במהלך שאיבת המים מאתר לאתר או מתהליך הפחתת לחצים. בועות האוויר נעלמות ממי השתייה בתוך כמה שניות והן משוללות כל השפעה שהיא על הבריאות.
מדוע יש למי השתייה, לעיתים, גוון צהוב, חום או אדום?
המקור להופעת גוונים אלה במי השתייה היא חלודה שהצטברה בצנרת הביתית העשויה ברזל או פלדה. היא נגרמת בעיקר בצנרת שלא הייתה בשימוש זמן רב יחסית והיא אינה רעילה. במקרים כאלה יש להניח למים לזרום עד היעלמות הגוונים.
למה למים יש צבע ירקרק?
בבתים שעל גגותיהם מותקנים מכלי אגירה למים ולא טופלו כראוי, עשויות להתפתח אצות שהן המקור לצבע הירקרק. (לחצו כאן להוראות מפורטות כיצד לבצע תחזוקה נכונה של מכלים לאגירת מים).
מהם מים קשים?
קשיות במי השתייה נגרמת ע"י שני מינרלים-קלציום (סידן) ומגנזיום. יש האומרים שהמים הקשים נקראים כך משום שהקלציום והמגנזיום מקשים על ביצוע הכביסה. מים המכילים כמות קטנה יותר של קלציום או מגנזיום הם "מים רכים", ה"מים הקשים" בישראל מקורם בקידוחים הנשאבים באקוויפר ההר-העשיר בסלעי סידן ומגנזיום. חלק מהמים שחב' "מקורות" מספקת למודיעין מקורם מקידוחים באזור זה. מציאותם של שני חומרים אלה במים הוא המקור להיווצרות אבנית בזמן חימום המים. מינרלים אלה אינם מזיקים לבריאותם של בני אדם.
יש פלואור במים?
את כל השאלות בנושא הפלואור במי השתייה יש להפנות למשרד הבריאות: משרד הבריאות, המעבדה לבריאות השן, טלפונים: 5314871 02, 5314804 02. או: 5681451- 02, 5681272- 02, 5681268- 02.
כיצד לבצע אחזקה נכונה של מכלי מים רזרביים?
בהתאם להנחיות משרד הבריאות לניקוי וחיטוי מערכות אספקת מים עבודות הניקוי והחיטוי יבוצעו רק ע"י מי שהוכשר לכך ע"י משרד הבריאות. יש לבצע פעולות אחזקה תקופתיות במכלים הרזרביים המותקנים במקצת הבתים בעיר, כדי למנוע זיהומים גורמי מחלות או טעמים רעים. בהיעדר ריחות רעים, זחלי יתושים וכד', המחייבים פעולות אחזקה מיידיות, יש לבצע פעולות אחזקה ומניעה לפחות אחת לשנה:
1. לסגור את כניסת המים למיכל או לבריכת האגירה.
2. לבצע ריקון מלא של המיכל או בריכת האגירה.
3. לאחר הריקון יש לסגור את פתחי היציאה של המים מהמכל או הבריכה.
4. לנקות את המיכל או הבריכה, באמצעות מברשת עם זיפים קשים ולהתמקד בעיקר בפינות ובאזורים שהמשטחים בהם אינם חלקים.
5.לבצע שטיפה עד להוצאתם מהמכל או הבריכה של כל שאריות הלכלוך.
6. חיטוי: החיטוי יבוצע בזהירות רבה ולאחר שהובטח שהמקום שבו הוא מתבצע מאוורר היטב.
מהי פעולת חיטוי?
א. הכנת נוזל החיטוי. מוסיפים לדלי מים חצי כוס של אקונומיקה לשימוש ביתי (ללא חומר בישום).
ב. מורחים את תמיסת החיטוי על כל מחיצות המיכל או הבריכה.
ג. ממתינים בין שעה לשעתיים.
ד. שוטפים את תמיסת החיטוי ודואגים שמי השטיפה יזרמו אל מחוץ למיכל או הבריכה ולא אל הצינור המחובר אל הצנרת הביתית.
ה. משאירים את המיכל פתוח למספר שעות עד לסילוק ריח האקונומיקה ולייבושו המוחלט.
ו. סגירת המיכל, מילואו במים ופתיחת ברזי יציאת המים אל הצנרת הביתית.
הגנה על המיכל להבטחת איכות המים
1. נעילת הגישה לגג הבניין או לכל שטח אחר שעליו מותקן המיכל כך, שלא תתאפשר גישה למי שאינם מוסמכים.
2. אבטחת המכסה של מיכל המים והגישה אליו.
3. יש לציין באופן ברור ובולט את מועד הטיפול האחרון.
חישוב עלויות מים וביוב- תעריפים וגבייה
האם יש חשיבות למספר הנפשות החיות בדירה?
כן! החשיבות היא קריטית לחישוב כמות המים לה אתם זכאים.
רשות המים קבעה כי תעריף המים המופחת יחושב על פי מספר נפשות. על פי הכללים החדשים, כל נפש בדירה זכאית ל-3.5 קוב לחודש בתעריף נמוך. התעריף הגבוה משולם עבור צריכה של מעל ל-7 קוב לנפש לחדשיים. רשות המים משנה את התעריפים מעת לעת.
אנו מבצעים הליכי עדכון אוטומטי ממאגר ממוחשב של רשות האוכלוסין. באם יש אי התאמה בין מאגר רישום האוכלוסין ובין המציאות בפועל, עליכם להעביר לתאגיד ספחי ת.ז מעודכנים לנכס, של כל המתגוררים בו. יש להעביר ספח לכל אדם מעל גיל 18 למייל
כיצד לערער על חשבון המים?
עם קבלת החשבון, יש לבדוק את כל פרטיו. אופן ומועדי הגשת ערעורים על חשבון המים לתאגיד המים והטיפול בערעור על חשבון המים, יעשה ע"פ הנחיות הקבועות בתקנות המים וכללי תאגידי מים וביוב. אם ברצונכם לערער על החשבון נא לשלוח מייל
ערעור על חשבון המים אינו יכול להוות עילה לאי פירעון חשבון המים במועד שנקבע. על פי סעיף 108 לחוק תאגידי מים וביוב התשס"א – 2001 הרשות הממשלתית למים וביוב תברר תלונות צרכנים כלפי תאגידי מים וביוב ובלבד שהצרכן פנה תחילה לתאגיד.
תשלום חשבון המים ומידע על הליכי אכיפה
יש לשלם את חשבון המים עד למועד הנקוב בחשבון. אי תשלום חשבון המים במועד יחייב תוספת ריבית והצמדה לפי חוק ותחילת הליכי אכיפה. שימו לב: אי תשלום חשבונות יגרור חיוב בגין הוצאות אכיפה, תביעות משפטיות ועלול אף לגרור ניתוק מד המים.
האם יש הקצבת מים לאוכלוסיות מיוחדות?
על פי חוק, תאגידי המים מקבלים רשימת זכאים להטבה במים מרשות המים.
משמעות ההטבה היא כמות מים נוספת של 7 קוב בתעריף הנמוך (תעריף כמות מוכרת).
רשות המים מקבלת את רשימת הזכאים ממגוון גופים כגון- המוסד לביטוח לאומי, משרד הבטחון, הרשות לניצולי שואה ועוד.
החוק לא מתיר להעביר למי מודיעין מסמכים לעדכון באופן עצמאי. עלינו לקבל את העדכונים מרשות המים בלבד.
מהי צריכה חריגה מאוד?
צריכה חריגה מאוד - כשכמות המים שנמדדה במד שווה או עולה על 200% מצריכה מקבילה בשנה שעברה ובהיעדרה בשתי תקופות חיוב אחרונות (לא יותר מ- 67 יום לתקופה).
צריכה משותפת
מהי צריכה משותפת?
צריכה משותפת הנה צריכת מים המיוחסת לבניין מגורים, בגין צריכה שמעבר לצריכת המים ביחידות הדיור. דוגמה לצריכה משותפת הנה השקיית שטחי הגינון של הבניין. צריכה זו מחושבת כהפרש הצריכה הכוללת הנמדדת בשעון המים הראשי בכניסה לבניין, לבין סך הצריכות ביחידות הדיור שבבניין.
מה הסיבה לקריאה גבוהה של חשבון צריכה משותפת?
יכולות להיות מספר סיבות לקריאה גבוהה בגין צריכה משותפת, החל מנזילת מים בשטח הבניין (גלויה או סמויה), תקלה במערכת ההשקיה של הגינון בבניין, גניבת מים מהצנרת של הבניין, קבלנים הצורכים מים מבניין חדש גם לאחר שהתאכלס, תקלה במוני המים או קריאות שגויות של מוני מים.
כמו כן ייתכן מצב בו הקבלן שבנה קומפלקס של בניינים, העמיס בטעות את השקיית הגינון של הקומפלקס באופן בלתי שוויוני בין הבניינים בקומפלקס.
מערכת קריאת המים מרחוק שלנו, מתריעה לנו כאשר יש חשש לנזילה, ואנחנו מודיעים על כך לתושבים.
הדרך הטובה ביותר לעקוב אחר צריכת המים שלכם, גם בצריכה המשותפת היא דרך האפליקצייה READ YOUR METER PRO המשקפת לכם את נתוני הצריכה אונליין.
להסבר על השימוש באפליקציה לחצו כאן
הליכים להחלפת משלמים ואישור היעדר חובות
מהם ההליכים שיש לבצע במקרה של החלפת משלמים או קבלת אישור היעדר חובות/ אישור לטאבו?
כדי לבצע החלפת משלמים בנכס, יש למלא את טופס הבקשה להחלפת משלמים ולשלוח לנו במייל או בווצאפ. אין צורך להגיע לשירות לקוחות!
למילוי טופס החלפת משלמים לקנייה/מכירה של דירה
למילוי טופס החלפת משלמים להחלפת שוכרים בדירה
לקבלת אישור היעדר חובות יש לפנות אלינו במייל
אנו נוודא שאין חובות על הנכס, ואם אין חוב ננפיק מיידית אישור היעדר חובות ונשלח לכם חזרה.
נזילות מים
כיצד מאתרים נזילת מים?
על מנת לבדוק האם מדובר בנזילת מים יש לבצע את הבדיקות הבאות:
1. לאמת קריאת מונה, כולל הספרה האדומה המציינת את מאות הליטרים. את הבדיקה מומלץ לבצע בשני מועדים: בחצות הלילה ובשעה 6 בבוקר. בין השעות הללו אין להשתמש במים. אם אינכם יכולים- כדאי לבצע את הבדיקה במשך 3 שעות בהן אין שימוש במים.
2. לאמת שיוך של השעון, גם כשפותחים מים קרים וגם כשפותחים מים חמים – לוודא שכשמשתמשים במים חמים וקרים השעון הדירתי מסתובב.
3. לבדוק מקורות יציאה נוספים- ברז בחצר, מערכת השקיה, דודי שמש וכדומה.
אם אחת הבדיקות מעידה על אובדן מים במערכת, יש לברר מהו מקור הנזילה ולתקן אותו בהקדם.
הברז שלי מטפטף מעט. האם עלי לטרוח לתקן אותו?
כן. הטפטוף גורם לבזבוז של מוצר יקר ערך, ועליך לשים קץ לבזבוז הזה, גם אם הטפטוף אינו נמדד במונה שלך.
כדי לדעת כמה מים אתה מבזבז, שים מתחת לברז ספל או כלי שיאפשר לך למדוד, ובדוק תוך כמה דקות הוא מתמלא.
ברז שמטפטף 60 טיפות בדקה יגרום לבזבוז של 12 ליטר ליום, או 4,630 ליטרים לשנה. דליפה כזו תמלא ספל של רבע ליטר בפחות מ- 30 דקות.
כיצד ניתן לבדוק את תקינות מד המים? (בדיקת בוררות)
אם קיים חשש שמד המים אינו תקין, אנא פנו אלינו לבדיקת תקינות מד המים (בדיקת בוררות). סכומי בדיקת הבוררות משתנים מעת לעת על פי הנחיות רשות המים.
לבדיקת תקינות ניתן לפנות במייל
מה עלי לעשות במקרה של חיוב גבוה בשל נזילת מים?
במקרים של נזילה, רשאית החברה להפחית את החיוב בגין צריכת המים החריגה ולזכות את הצרכן בהתאם על פי הנחיות רשות המים (אין זיכוי בגין תיקון איש מקצוע) וזאת בהתקיים כל התנאים הבאים בלבד:
1. מדובר בצריכה חריגה, כלומר: צריכה הגבוהה ב- 150% (פי אחת וחצי) מהצריכה בתקופה מקבילה בשנה שעברה ובהעדר תקופה כזו, מממוצע שתי תקופות חיוב אחרונות (לא יותר מ- 67 יום לתקופה).
2. הצרכן פנה לתאגיד המים תוך 6 חודשים מתום תקופת החיוב שבה ארעה הנזילה.
3. הצרכן לא קיבל זיכוי בגין נזילה במד מים משויך (דירתי) בשנה שקדמה לתקופת החיוב שלגביה מתבקשת הכרה בנזילה/ לא קיבל זיכוי במד מים ראשי בשנתיים שקדמו לתקופת החיוב שלגביה מתבקשת הכרה בנזילה.
4. הצרכן הגיש בקשה ערוכה לפי נוסח המצוי בטפסי האתר והצהיר כי מדובר בצריכה חריגה כתוצאה מנזילה שתוקנה וצירף אסמכתאות המעידות על תיקון הנזילה. (אם בוצע תיקון עצמי ללא אסמכתא, יש לציין זאת במפורש).
מהו הליך הזיכוי בגין נזילה?
לאחר הגשת דיווח על נזילה בצרוף מסמכים, תאגיד מי מודיעין, יבדוק לפי הנחיות החוק את הצריכה בתקופה שבה ארעה הנזילה, בהתאם להצהרת התושב, וישווה אותה עם צריכת התושב בתקופה מקבילה אשתקד.
אם קיים הפרש בין הצריכות, העומד על 150% ומעלה, ובכפוף לכך שיתקיימו כל התנאים המצטברים, כמפורט לעיל, יזוכה התושב בהפרש בין הסכום בש"ח שחויב (בדרך כלל בתעריף גבוה) במקור, לתעריף נזילה העומד על 5.72 ₪ בתוספת מע"מ (תעריף נזילה שהוגדר לתאגיד מי-מודיעין עבור צרכני העיר מודיעין מכבים רעות).
מה עלי לעשות במקרה של חיוב גבוה שלא נובע מנזילת מים?
החוק קבע את המונח: צריכה חריגה מאוד. צריכה זו נמדדת, כשכמות המים שנמדדה במד שווה או עולה על 200% מצריכה מקבילה בשנה שעברה ובהיעדרה בשתי תקופות חיוב אחרונות (לא יותר מ- 67 יום לתקופה).
במקרים של צריכה חריגה מאוד, רשאית החברה להפחית את החיוב בגין צריכת המים החריגה ולזכות את הצרכן בהתאם וזאת בהתקיים כל התנאים הבאים:
1. מדובר בצריכה חריגה מאוד, כלומר: פי שתיים ומעלה מצריכה רגילה (מצריכה מקבילה בשנה שעברה ובהיעדרה בשתי תקופות חיוב אחרונות) ובלבד שלא תפחת מ60 מ"ק לחשבון במד משויך (דירתי) / 60 מ"ק לחשבון כפול מספר הדיירים בנכס במד ראשי.
2. הבקשה הוגשה על טופס מתאים שניתן להוריד מטפסי האתר, תוך 35 יום ממועד משלוח חשבון המים נשוא הצריכה החריגה מאוד עליה מלינים.
3. לא הוגשה בעבר בקשה לחיוב חריג למד משויך (דירתי) או ראשי בהתאם.
ביוב ושפכים
אילו חומרים ומוצרים גורמים לסתימות ביוב?
מהניסיון שהצטבר מתברר שסתימות ותקלות ברשת הביוב הביתית נגרמות לעיתים קרובות מהשלכת מוצרי היגיינה,כגון : מגבונים, חיתולים לשימוש חד פעמי, תחבושות ועוד לאסלה ודרכה לרשת הביוב הביתית. מוצרים אלה סופחים נוזלים והם יכולים ליצור סתימות במערכת הביוב הביתית, השכונתית ואף העירונית. כתוצאה מהתקלות והסתימות הללו עולה הביוב על גדותיו וגורם למטרדים סביבתיים ותברואתיים.
מהי אחריות
תקלות במערכת הביוב- מי מודיעין מחויבת לטפל בתקלות ביוב במערכת העירונית בלבד ועד גבול המגרש הפרטי. גבול המגרש נקבע ומוגדר בנספח הסניטרי במועד הגשת היתר הבניה ע"י הקבלן.
טיפים ועצות טובות לחסכון במים
כיצד להשקות את הגינה בצורה חסכונית
הקצו את כמויות המים להשקיה בהתאם למזג האוויר ולצורכי הצמח.
אבזרו את הגינה בקוצבי מים או במחשבי השקיה בעלי התו הכחול, לחיסכון במים ולבריאות הצמחייה.
חפו את הגינה בכמויות נדיבות של חומר חיפוי למניעת התייבשות הקרקע והתחממותה ולצמצום התפתחות עשבים שוטים בגינה.
חלקו את השקיית הגינה לקבוצות על פי סוגי הצמחים והתנאים הדרושים להתפתחותם, בכלל זה – צריכת המים שלהם.
הגדילו את מרווחי ההשקיה לצמחים ולדשא. הגדלה זו תגרום להעמקת השורשים וליצירת צמחים חזקים, בעלי יכולת קליטת מים טובה יותר.
כסחו את הדשא לעיתים תכופות. פעולה זו תביא לחיסכון ניכר בצריכת המים.
גזמו נוף מיותר של עצים ושיחים, הגוזלים מים שלא לצורך.
פזרו כמויות גדולות של קומפוסט. הקומפוסט משפר משמעותית את אחיזת המים בקרקע.
אילו פעולות ביתיות צורכות את כמויות המים הגדולות ביותר?
אמבטיה ומקלחת - 32%
כביסה - 14%
הדחת כלים -6%
מי שתייה ובישול - 5%
כיור האמבטיה - 3%
שטיפת הבית - 4%