IMG 20210715 WA00022

בלילה שבין יום א' 11.7.21 ליום ב' 12.7.21 ביצעה חברת מקורות עבודות לחיבור העיר מודיעין מכבים רעות לקו מים ראשי חדש.

העיר ניזונה בעיקר מקו מים ראשי אחד המגיע אליה ולכן ועבודות כאלה משפיעות על אספקת המים לעיר כולה.

תאגיד מי מודיעין בשיתוף עירית מודיעין-מכבים-רעות ואנשי מקורות ביצעו מהלך של תכנון והכנה מוקפדת לאורך מספר שבועות לקראת העבודה.

בהכנה הובא בחשבון לוח הזמנים המדויק שנקבע מראש ובעקבותיו כל התרחישים האפשריים:, החל מהתרחיש האופטימי בו אספקת המים לצרכנים בעיר לא תיפגע והמהלך המורכב יבוצע ללא השפעה על הצרכנים, ועד לתקלות ואירועים שעשויים להתרחש, אשר יביאו את העיר לניתוק זמני מקו המים הראשי לזמן ארוך מהמתוכנן.

הערכה הנדסית מוקפדת של צוות ההנדסה של מי מודיעין, הראתה כי בריכות המים של העיר, יכולות לספק מים בשגרה לכל צרכי העיר בלילה ובבוקר גם כאשר הקו הראשי אינו מזין אותן. לאור זאת, הוחלט למלא את הבריכות לפני ביצוע העבודות, בהערכה כי הן יספקו, כמו תמיד, את הצרכים העירוניים עד לסיום המשוער של העבודות בשעה 09:00 בבוקר.

עם זאת, תאגיד מי מודיעין הביא מספר מקדמי בטיחות בחשבון:

1. העירייה התבקשה לא לבצע השקייה של הגינון עירוני בלילה ובבוקר של ביצוע העבודה כדי לצמצם את צריכת המים במערכת.

2. נשלחו הודעות טקסט לתושבים ובהם הם התבקשו להפסיק להשקות את הגינות הפרטיות בשעה 18:00.

3. תאגיד מי מודיעין החליט לפתוח, מבעוד מועד, חמש תחנות לחלוקת מים במיקומים אסטרטגיים בשכונות ברחבי העיר. התאגיד ראה באירוע החלפת הקו הזדמנות מצוינת לבצע תרגול פתיחת תחנות, שגם ישרתו את התושבים במקרה של תקלה, אם כזו תתרחש במהלך ביצוע העבודות.

4. תאגיד מי מודיעין הכין מערך הודעות אשר יופעלו במקרה של תקלה. הודעות כאלה הנשלחות רק במצבי חירום כוללות את מיקומי התחנות, ומיקומי ברזיות שתוכננו מראש לחלוקת מים לתושבים. לשמחתנו לא היה צורך לעשות שימוש במערך הודעות זה.

לשמחתנו, העבודות בוצעו בהצלחה, ללא הפרעה לאספקת המים לעיר.