תאריך: 7/8/13
"מי מודיעין" מבצעים: עבודות לשיפור תשתית המים ברחבי העיר
תאגיד מי מודיעין החל בשבועות האחרונים בביצוע עבודות לשיפור תשתית המים ברחבי העיר. במכבים ג' מוחלפת צנרת המים, רחוב טבת מחובר ללחץ גבוה ופרוייקט חסכון באנרגיה יצא לדרך. עלות העבודות כ-10 מליון שקלים.
לאחר חדשים של הכנות נדרשות ועריכת מכרזים, יצא תאגיד "מי מודיעין" לביצוע עבודות דחופות לשיפור צנרת המים בעיר.
העבודה הגדולה ביותר מתבצעת כרגע בכל אשכולות הרחובות במכבים ג'. במקום מתבצעת החלפה של כל צנרת המים באשכולות היוצאים מרחובות הרכסים והיובלים. העבודות החלו לאחר בדיקות רבות שהראו כי צנרת המים באשכולות הקיימת מימי הקמת מכבים, ישנה, חלודה, ונוטה לפיצוצי מים חוזרים ונשנים, וכי רק החלפה מוחלטת של כל הצנרת באשכולות מכבים ג' תביא לפתרון הנדרש.
ב"מי מודיעין" אף שדרגו את סוג הצנרת, שהיתה בעבר צנרת ברזל, לצנרת לפלסטיק (פוליתילן) שאמורה להחזיק מעמד לאורך עשרות רבות שנים ללא פגיעה. במקביל, כדי לאפשר לתושבים לחץ מים גבוה יותר, הוגדלו קטרי הצינורות שמובילים לאשכולות ולבתים מאלה שהיו בעבר, עם הקמת היישוב. העבודות אמורות להימשך מספר חדשים במכבים וכרוכות בשינויי תנועה עליהם יקבלו התושבים הודעות מראש.
עבודות נוספות מתבצעות כיום ברחוב כסלו, אך מיועדות לפתור בעיה של רחוב טבת. ברוב טבת יש תלונות רבות על לחץ מים נמוך מדי. בדיקות מראות כי אמנם הלחץ המגיע לרחוב עומד בתקן, והוא בין 2.5-3 אטמוספרות, אך תקנים לחוד ואיכות חיים לחוד. בדיקות העלו כי בשעות הבוקר והערב שבהן כולם משתמשים במים הלחץ בברזים נמוך מאוד. לכן, הוחלט במי מודיעין לחבר את הרחוב לצנרת לחץ מים גבוה וכך לתת פתרון של איכות חיים בעת השימוש במים לתושבי הרחוב.
לסיום, מתבצע בעיר פרוייקט לחסכון באנרגיה. כאן מחבר התאגיד אזורים בצנרת המים העירונית ישירות לנקודת כניסת המים לעיר מחברת מקורות. הפרוייקט יחסוך אנרגיה בהעלאת המים לבריכת התיתורה, המתבצעת כיום כברירת מחדל. כתוצאה מפרוייקט זה, יועלו המים לבריכה רק ללאזורים הזקוקים ללחץ מים גבוה יותר, ויוזרמו ישירות לאזורים בעיר שלא זקוקים ללחץ המים הנוצר מהעלאה זו. כך ייווצר חסכון באנרגיה בסכום של כ-100,000 שקלים בשנה.
תאריך: 15/8/13
מים מותפלים מגיעים גם למודיעין מכבים רעות
חברת "מקורות" הודיעה ל"מי מודיעין" כי מעתה יכיל תמהיל המים בעיר גם מים מותפלים. המים המותפלים יגיעו ממתקן התפלת מי ים שורק. לפי הודעת חברת "מקורות" , המים המותפלים עומדים בתקנות מי השתיה של משרד הבריאות, ונמצאים בבקרה מתמדת של מקורות ושל המשרד.
כמו כן נמסר, כי טעם המים אליהם אנו מורגלים יכול להשתנות בשל הטעם השונה של המים המותפלים.
לידע כללי- כל כמות המים הנצרכת במודיעין מכבים רעות נרכשת מחברת מקורות. חברת מקורות מספקת מים מקידוחים באקוויפר ההר, ממי המוביל הארצי או מים ממתקני התפלה הכל בהתאם למדיניות אספקת המים הארצית .
מי מודיעין מבצעת בדיקות שוטפות לאיכות המים, באמצעות עובדי התאגיד, אשר עברו הסמכה של משרד הבריאות לבצע בדיקות מיקרוביאליות ובדיקות כלור ופלואור. הדגימות מבוצעות בהתאם לתכנית שנתית שנקבעת ע"י משרד הבריאות הדגימות נשלחות למעבדת משרד הבריאות אשר מדווחת על כל חריגה באיכות המים.
בנוסף מבוצעות בדיקות כימיות לזיהוי מתכות, עכירות ועוד, הנשלחות למעבדה חיצונית והתוצאות נשלחות למשרד הבריאות.
אחת לרבעון מפורסמות תוצאות הבדיקות בעיתונות המקומית ובאתר האינטרנט של החברה פעמיים בשנה נשלח לבתי התושבים דוח המפרט את הבדיקות שבוצעו ותוצאותיהן. בקרוב יישלח דוח איכות המים המסכם השנתי של שנת 2012 לבתי התושבים, על פי דרישת החוק.
חשוב לציין כי מכל הבדיקות עולה שאיכות המים בעיר מצוינת, והתושבים יכולים להרגיש חופשי בשתיית מי ברז.
אוקטובר 2013
מכון התקנים העניק לתאגיד מי מודיעין את "תו הזהב" המסמל איכות ומצוינות
תו הזהב הוא תו הניתן רק לארגונים המובילים באיכות ומצוינות, להם שלושה תקני איכות המוכרים ע"י מכון התקנים.
תאגיד "מי מודיעין" עומד בתקן מערכת ניהול איכות ISO 9001 מזה מספר שנים, והשנה סיים את תהליכי קבלת אישור לשני תקנים נוספים: מערכת ניהול סביבתי ISO 14001, ותקן בינלאומי לניהול מערכת בטיחות ובריאות תעסוקתית בארגון OHSAS 18001. התאגיד פועל לקבלת תקן נוסף בשנה הבאה בנושא קהילה.
קבלת כל תקן היא סמן לאיכות ומצוינות, וכרוכה בעבודה רבה מטעם הנהלת ועובדי התאגיד, להטמעת נהלי עבודה ותקנות המחייבות את הארגון לסטנדרטים גבוהים מאוד המחויבים ע"י התקן.
מנכ"ל התאגיד משה אשכנזי: "מבחינתי, חתירה למצוינות ולאיכות היא דרך חיים עבור ארגון כמו מי מודיעין, שתפקידו לתת שירות מעולה לתושבים, תוך כדי דאגה לעובדיו ולסביבה. בשנתיים האחרונות אנו פועלים ללא לאות להיות אחד הארגונים המובילים במשק בתחום השירות, והתוצאות בשטח מוכיחות את זה, גם ברמת שביעות הרצון של התושבים המשתקפת בסקרים החודשיים שאנו עורכים. נראה לי אך טבעי ונכון כי כל דרך העבודה של מי מודיעין תהיה מעוגנת בסטנדרטים הגבוהים ביותר הקיימים במשק, ותו הזהב מוכיח זאת".
תקן מערכת ניהול סביבתי נוצר בשל המודעות הגדלה לנושא איכות הסביבה בארץ ובעולם והחקיקה הנובעת מכך, המציבה בפני הארגונים דרישה למחויבות להגנה על הסביבה. אישור למערכת ניהול סביבתי ללפי דרישות התקן, מוכיח שהארגון נוקט אמצעים בכדי לממש את מחויבותו לסביבה, דבר הבא לידי ביטוי בקביעת מדיניות, בפעילות לקידום מטרות סביבתיות, בקרה ושיפור מתמיד. לקבלת התקן נדרש התאגיד לערוך אבחון ואיתור היבטים סביבתיים ותהליכים שונים בתאגיד מי מודיעין הקשורים באיכות הסביבה : הכנת סקר סביבה, פיתוח מודעות וחשיפה לעקרונות של ניהול איכות הסביבה, כתיבת נהלים והוראות עבודה, יישום הנהלים והוראות העבודה ופעילות לקידום מדיניות סביבתית והשגת המטרות הסביבתיות. כמו כן נערך מבדק מקדים ומבדק התעדה ע"י הגוף המסמיך עד לקבלת תקן ISO 14001.
תקן בטיחות ובריאות תעסוקתית: כל ארגון מחויב לדאוג לבריאות ובטיחות עובדיו. אישור מכון התקנים הישראלי למערכת ניהול בטיחות ובריאות בתעסוקה לפי דרישות ת"י 18001:2007 OHSAS, מוכיח שהארגון נקט באמצעים הדרושים כדי לממש את מחוייבותו לעובדים, לבריאותם ובטיחותם.
תקן ניהול מערכות איכות הוא תקן בין- לאומי המגדיר דרישות לניהול מערכת איכות. עמידה בדרישות התקן מעידה כי הארגון: מסוגל לספק באופן עקבי מוצר העומד בדרישות הלקוח ובדרישות תחיקתיות ישימות. חותר להגביר את שביעות רצון לקוחותיו באמצעות יישום אפקטיבי של מערכת האיכות בארגון, מיישם תהליכים לשיפור מתמיד של המערכת באמצעות הבטחת התאמה (CONFORMITY) לדרישות הלקוח ולדרישות תחיקתיות ישימות. על הארגון להגדיר את התהליכים שיאפשרו עמידה בדרישות וצפיות הלקוח, לאורך זמן. התקן מתבסס על שמונה עקרונות איכות ובהם: קבלת החלטות על סמך עובדות, מנהיגות, גישה תהליכית, שיפור מתמיד ועוד. ארגונים רבים דורשים מספקיהם עמידה בדרישות התקן כתנאי להעסקתם.
ביקור צוות פניות הציבור של רשות המים במי מודיעין
צוות של מחלקת פניות הציבור ברשות המים, בראשותו של אורי שור- דובר רשות המים והאחראי על ההסברה ועל פניות הציבור- הגיע לסיור לימודי בתאגיד "מי מודיעין".
מחלקת פניות הציבור ברשות המים מתרחבת, וביקשה ללמוד על תהליכי שירות הלקוחות המתבצעים בתאגיד מי מודיעין, כדי לחזק את תהליכי העבודה בין רשות המים לתאגיד, להכיר את הנפשות הפועלות וללמוד על פעילות התאגיד אל מול ציבור הצרכנים.
מזה שנתיים מתקיימת בתאגיד מי מודיעין מהפכה בתחום השירות. תאגיד מי מודיעין הוא בין היחידים בארץ המקיימים מערך שירות לקוחות IN HOUSE ולא נעזר בחברות חיצוניות למתן שירות. האפשרות להעסיק עובדים איכותיים שנבחרו בקפידה, תוך השקעה רבה בהכשרתם, המחויבות לזמני המתנה קצרים ושירות מהיר ואיכותי, כל אלה הציבו את מי מודיעין בחזית מתן השירות בישראל.
יו"ר דירקטוריון מי מודיעין, עמוס גבע, פתח את הביקור כאשר סקר את מהפכת השירות שהתרחשה בתאגיד עד לימים אלה, בהם הפך התאגיד לראשון בארץ שנכנס לבתי התושבים כדי לתת שירותי איתור נזילה.
מנכ"ל מי מודיעין משה אשכנזי הציג בפני צוות רשות המים את כל הליכי הפעולה והבקרה של שירות הלקוחות, כולל סקרי שביעות רצון של מקבלי השירות שנערכו בשנה האחרונה מדי חודש, תהליכי בקרה, הכשרת עובדים ובחינה שלהם, תהליכי בדיקת חשבונות המים לפני שליחתם לתושבים, הודעות על נזילה ועוד.
בסוף המצגת נערך דיון בין כל המשתתפים בפגישה- צוות שירות הלקוחות של מי מודיעין וצוות פניות הציבור של רשות המים- בנושאים שונים כמו כללי המים, אמות המידה לשרות, דרכי עבודה ועוד. לאחר הדיון יצאו האורחים מרשות המים לסיור בהדרכת מנכ"ל התאגיד, לבחון את דרכי העבודה בשטח, המוכנות לחירום ועוד.
אתר READ YOUR METER מאפשר לכם להירשם ולמסור מספר טלפון לקבלת הודעת SMS בעת נזילה
כמו כן, אתם יכולים לנטר באופן מיידי את צריכת המים שלכם.
באתר ניתן לצפות בנתוני הצריכה העדכניים שלכם
לעדכן מספר נייד לקבלת הודעת SMS כאשר המערכת מזהה חשד לנזילה
נסעתם לחו"ל והבית ריק? הירשמו באתר לקבלת התרעה באם מתגלה צריכת מים בתקופה זו.
כדאי וחשוב לעקוב אחרי צריכת המים שלכם ולהירשם לשירות קבלת התרעת SMS בכל מקרה ובו יש חשד לנזילה. כך תחסכו בכסף ובמים.
לכניסה לאתר לצפייה בצריכת המים שלכם לחצו כאן
כניסה לאתר הייעודי בפעם הראשונה דורשת הרשמה ראשונית פשוטה וקלה. מצ"ב הסבר על תהליך ההרשמה ועל הגלישה באתר:
תהליך ההרשמה הראשוני פשוט וקל. אתם זקוקים לחשבון המים שלכם לפניכם:
בחרו ברשות/תאגיד ב"מי מודיעין".
הכניסו את מס' הנכס אליו שייך המונה אחריו ברצונכם לעקוב, ומספר המשלם ( שני הנתונים מופיעים בחשבון המים שנשלח אליכם).
לבסוף הקלידו כתובת דוא"ל עדכנית- אליה תשלח הסיסמא הראשונית עם סיום הקלדת הנתונים.
בדקו קבלת סיסמא בדוא"ל שלכם, והזינו באתר את כתובת המייל והסיסמא הראשונית (תוכלו לשנות את סיסמתכם עם כניסתכם לאתר בלשונית ההגדרות).
הסבר על עמוד הבית באתר
עמוד הבית מציג מידע עכשווי על צריכת המים הפרטית והמשותפת (במידה ויש).
עמוד הבית מציג השוואה בין צריכת המים שלך בכל חודש והשוואה לצריכת המים ממוצעת במשקי בית של משתמשים הזהים לך במודיעין מכבים רעות.
משמאל מוצגות הודעות מערכת- במידה ויש.
עמוד "הצריכה שלי"
מכיל נתונים עכשוויים והיסטוריים של צריכת המונה והצריכה המשותפת.
מאפשר מגוון אפשרויות צפייה והגדרה, בגרף ובטבלה מפורטת.
ניתן לייצא את טבלת הנתונים בקובץ אקסל או להדפיס.
עמוד "הגדרות"
ניתן להחליף סיסמת כניסה.
ניתן להגדיר קבלת התראות מהמערכת- לתיבת המייל ו\או בSMS.
ניתן להגדיר חופשה או תקופה בה אין צריכת בבית.
במקרה תקלה
אם נתקלתם בתקלה בהרשמה או בגלישה לאתר כתבו אלינו לדוא"ל:
ציינו בדוא"ל מה פרטי התקלה ואת פרטי ההתקשרות אתכם.