הקמת תאגיד המים, תחומי אחריותו והפיקוח עליו:  
 
 
מהו תאגיד מי מודיעין?
 
מי מודיעין הנו חברה בע"מ, הפועלת כתאגיד מים וביוב שהוקם ע"י עיריית מודיעין מכבים רעות, בתוקף חוק תאגידי מים וביוב (2001). מטרותיו העיקריות של מי מודיעין הן מתן שירות של אספקת מים לתושבים, סילוק הביוב של העיר למכון טיהור שפכים, אחזקת הרשת המוניציפלית של המים והביוב, ובעתיד, גם פיתוח תשתיות המים והביוב בשכונות החדשות שיוקמו. 
 
 
מדוע הוקם תאגיד מי מודיעין?
 
מדינת ישראל קבעה עפ"י חוק כי כל רשות מקומית חייבת עד סוף שנת 2007 להקים תאגיד מים וביוב, או לחלופין, להצטרף לתאגיד אזורי של מים וביוב הקרוב אליה מבחינה גיאוגרפית. החלטת המדינה לחייב רשויות מקומיות להקים תאגידי מים וביוב נועדה בעיקר להבטיח הפרדה של פעילות המים והביוב משאר הפעילות המוניציפלית, וכן לוודא שהפעילות הכספית של מים וביוב תתבצע על פי עיקרון "משק כספי סגור", דבר שיוכל לאורך זמן להבטיח יותר השקעות כספיות בשיקום ושדרוג משק המים והביוב של העיר, וכן לשפר את השירות לתושב. 
 
 מיהם הבעלים של תאגיד מי מודיעין?
 
עיריית מודיעין מכבים רעות הנה הבעלים של תאגיד מי מודיעין, והיא מחזיקה כיום ב- 100% של מניות התאגיד. בעתיד, שמורה לעירייה הזכות למכור חלק ממניותיה, תחת אישור של המדינה.
 
 
 מי מפקח על פעילות תאגיד מי מודיעין?
 
תאגיד מי מודיעין כפוף לרשות הציבורית למים, והוא פועל תחת פיקוח של רגולטור מטעם המדינה – הממונה על תאגידי מים וביוב במשרד התשתיות הלאומיות. התאגיד מחויב להציג לממונה באופן שוטף דוחות כספיים וכן דוחות נוספים המשקפים את פעילותו בתחום משק המים והביוב בעיר.
 
כמו כן, מי מודיעין שומר על רמת שקיפות גבוהה מבחינה ציבורית; לתאגיד מונה רו"ח חיצוני האמון על הכנת דוחות כספיים, ורו"ח נוסף העוסק בביקורת פנים. בנוסף, לתאגיד מונה דירקטוריון שחבריו אושרו ע"י ועדת רביבי, מתוכם שלושה דירקטורים מטעם העירייה, והשאר הנם דירקטורים מטעם הציבור. הדירקטוריון מתכנס באופן קבוע, מקבל דיווחי מנכ"ל ומאשר תקציבים, תכניות עבודה ופעולות נוספות.
 
 
האם מי מודיעין מספק שירות רק לתושבי מודיעין ומכבים-רעות?
 
תאגיד מי מודיעין קיבל מהמדינה רשיון הפעלה אזורי. בשלב ראשון התאגיד מספק שירות רק לתושבי מודיעין ומכבים רעות, אך בעתיד צפויות להצטרף רשויות נוספות תחת אחריותו.
 
 
מהם תחומי אחריות הטיפול בתקלות  מים וביוב?
 
מי מודיעין מחויב לטפל בתקלות במערכת המים רק עד לנקודה של שעון המים הראשי של הבניין, ובמקרה של בית פרטי עד שעון המים של הבית. לעומת זאת, תקלות מים וביוב המתרחשות מעבר לשעון המים הראשי, כדוגמת שטח הבניין, הבית, החצר, מגרש החנייה וכיו"ב, הן תקלות הנחשבות פרטיות, והן באחריות הדיירים שיצטרכו לפנות לבעל מקצוע באופן פרטי.
 
תקלות במערכת הביוב- מי מודיעין  מחויבת לטפל בתקלות ביוב במערכת העירונית בלבד ועד גבול המגרש הפרטי. גבול המגרש נקבע ומוגדר בנספח הסניטרי במועד הגשת היתר הבניה ע"י הקבלן .
 
 
  מהם סדרי הגודל של פעילות מי מודיעין?
מי מודיעין מספק שירות לאוכלוסיית מודיעין מכבים רעות אשר מנתה בסוף שנת 2011 כ- 76,000 תושבים וכ- 22,000 צרכנים (בתי אב ועסקים). סך צריכת המים של העיר מגיעה לכ- 5,330,000 מ"ק.
 
 
 מהו מקור המים של מודיעין מכבים רעות?
 
כל כמות כל כמות המים הנצרכת בעיר נרכשת מחברת מקורות. חברת מקורות מספקת מים מקידוחים באקוויפר ההר , ממי המוביל הארצי או מים ממתקני התפלה הכל בהתאם למדיניות אספקת המים הארצית . בשנת 2011 נצרכה כמות שנתית של כ- 5,330,000 מ"ק מים שנרכשו ממקורות בעלות שנתית של כ- 20,000,000 ₪.
 
.
 
כיצד מווסתים את צריכת המים הכוללת בישראל?
 
 מערכת המים בישראל הנה מערכת מים ארצית המשלבת את כל מקורות המים ומאפשרת העברת מים מאזור לאזור בהתאם לשיקולים הידרולוגיים. לכן לפעמים תל-אביב תקבל שליש מהמים ממקורות מי תהום ושני שליש מן הכנרת או חלק ממי ההתפלה, ולעיתים הפוך. לפעמים מערכת המים הארצית תעלה מים מן הדרום צפונה במידה ובדרום ירדו יותר גשמים.