להלן אישור חיטוי בריכות שניתן ע"י דש מתן שירותים ואחזקה בע"מ. חברה לאיכות ושימור הסביבה, ניקוי וחיטוי מערכות מי שתייה.
האישורים הם לחיטוי בריכת המים בתיתורה בתאריך 18.11.2019 ובריכת המים ברעות בתאריך 7.11.2019
ומעידים על ביצוע ניקוי וחיטוי של מאגר מים בריכת תיתורה לפי תקנות משרד הבריאות.
שם המבצע: מתן סיבוני רשיון הסמכה 660 דוא"ל
הדרכה לבדיקת נזילה במד מים ראשי - בצנרת המשותפת
צילמנו עבורכם סרטון בו מאיר, איש שטח שלנו, מסביר כיצד יש לבדוק חשש לנזילה במד מים ראשי- בצנרת המשותפת של הבניין
הסבר כתוב של הצעדים תוכלו למצוא מתחת לסרטון
כדי לבדוק נזילה במד מים ראשי, בדקו כיצד מערכת המים בבניין או במתחם שלכם בנויה:
האם המערכת בנויה רק ממדי מים פרטיים?
האם יש ברזים נוספים כמו מערכת כיבוי אש?
למה זה חשוב?
כי כדי לבדוק האם יש נזילה במד המים הראשי, צריך לבודד את צרכני המים שמשפיעים על מדידת המים במד המים הראשי.
אם יש רק מדי מים פרטיים:
אם יש רק מדי מים פרטיים בבניין, אתם צריכים לסגור את כל מדי המים הפרטיים בבניין.
כן, ממש לסגור מד אחרי מד.
בסרטון הזה היינו בבניין בו המד הראשי נמצא בחניה, בעוד מי המים הפרטיים נמצאים בכל קומה בבניין.
מאיר שלנו עלה לכל קומה וסגר את כל מדי המים הפרטיים לפני שביצע את בדיקת הנזילה.
בבניינים אחרים מדי המים הפרטיים יכולים להיות ממש ליד מד המים הראשי.
אתם צריכים לסגור את כל מדי המים הפרטיים ואז להסתכל בשעון הראשי.
אם בבניין אין צנרת נוספת, הרי שברגע שסגרתם את מדי המים הפרטיים, לא זורמים מים בצנרת
ולכן השעון הראשי לא אמור להסתובב ולספור זרימת מים.
אלא אם יש נזילה כמובן.
לכן- אם לאחר סגירת כל המדים הפרטיים השעון לא סופר זרימת מים כנראה שאין נזילה בבניין.
אבל- אם לאחר סגירת כל המדים הפרטיים השעון הראשי ממשיך לספור קובים של מים,
הרי שיש נזילת מים מהצנרת בשטח הפרטי של הבניין, ואנחנו ממליצים לכם לנקוט בצעדים כדי לאתר את הנזילה ולתקן אותה.
אם יש מערכות מים נוספות כמו כיבוי אש ועוד
חשוב לבצע את בדיקת הנזילה באותו אופן שהסברנו פה
כאשר סוגרים כל פעם מערכת אחרת
כדי לבדוק מאיזו מערכת יכולה להיות נזילה.
בהצלחה!
כל מה שלא ידעתם על צריכה משותפת
למה קיבלתי צריכה משותפת לתשלום?
איך תבדקו מה המקור שלה?
האם היא חריגה?
ואם כן- מה עושים?
מה זה בדיוק צריכה משותפת?
בכל בניין או מתחם מגורים יש מדי מים פרטיים (לדירות), ומד מים ראשי לבניין או למתחם כולו, אשר מודד את כמות המים שנכנסת למתחם.
חישוב הצריכה המשותפת מתבצע כך:
א. סופרים את כמות המים שכל דירה צרכה
ב. סופרים את כמות המים שהמד הראשי צרך
מפחיתים את כמות המים (שנמדדה במדים הדירתיים)שהדירות הפרטיות צרכו מכמות המים שהמד הראשי צרך והסכום הוא הצריכה המשותפת המתחלקת שווה בשווה בין הדיירים בכפוף להוראות החוק.
מי אחראי על צריכה משותפת?
מדובר בשטח הפרטי שלכם- דיירי הבניין. ולכן, רק אתם יכולים לבדוק מה הסיבות לכך.
אנחנו במי מודיעין נוכל לנסות לעזור ולכוון על בסיס ניסיון ונתונים מהמערכת
כמה מים צרכתי?
הירשמו למערכת הממוחשבת שלנו, שמאפשרת לכם לעקוב אחרי צריכת המים במד הפרטי ובמד הראשי- ONLINE
כך תוכלו לבדוק נכונות קריאה (התאמה בין הקריאה הרשומה במערכת לקריאה בשטח), סך צריכת המים במד הראשי ברמה שעתית ויומית.
בנוסף תוכלו לבדוק האם יש חריגות בשעות מסוימות ואו מגמות צריכה חוזרות.
איך נרשמים לבדיקת צריכת המים במד הראשי?
א. מקבלים אישורים חתומים מכל הדיירים כנציג רשמי.
ב. שולחים את הדף עם האישורים לפניות הציבור שלנו:
ג. הממונה על פניות הציבור תשלח לכם פרטי כניסה ומספר מד. מעכשיו תוכלו לעקוב אחרי צריכות המים שלכם בשקיפות מלאה!
מה יכול לגרום לצריכה משותפת חריגה וכיצד ניתן לטפל?
קריאת מים שגויה: לעיתים מד המים מודד את הצריכה כראוי אך אינו משדר את הקריאות הנמדדות למערכת הקריאה מרחוק של התאגיד, בשל בעייה בטופוגרפיה וגורמים סביבתיים.
מה עושים אם אין שידור במערכת? (למספר בתים בעיר יש בעיית קליטה בשל טופוגרפיה בעייתית).
בדקו את חשבון המים האחרון שקיבלתם. בסעיף 3 יש פירוט של פרטי קריאת מד המים הראשי, כולל מספר קריאה.
עכשיו גשו למד המים הראשי וודאו שמספר הקריאה הנוכחי גבוה יותר ממספר הקריאה הרשום על החשבון. זו בדיקה ראשונית לווידוא שהמד פעיל וקורא נכון את צריכת המים.
בכל מקרה של אי התאמה, יש לפנות לתאגיד להמשך בדיקה וטיפול.
מערכת השקיה : לבניינים רבים יש מערכת השקיה.
לעיתים המחשב אינו תקין והמערכת פועלת גם בשעות שהיא לא אמורה לפעול, וצורכת יותר מים ממה שחשבתם.
לעיתים הצנרת במערכת פגועה והמים זורמים בכמויות גדולות. בדקו שוב את המנגנון ותוכנית ההשקיה האוטומטית.
במקרה של השקיה ידנית בדקו שלא נשכח מקור המים פתוח.
בדקו האם האדמה רטובה גם בשעות שבהן המערכת לא אמורה לעבוד- וכך תגלו אם יש תקלה.
הפעילו את המערכת ובדקו את הצנרת וודאו שאין קרעים ונזילות.
צריכת מים מוגברת מצנרת משותפת:
שטיפת חדרי מדרגות וחניונים, שימוש לצרכים פרטיים במערכת כיבוי האש או ברז חדר האשפה, מילוי ואו ניקוי מאגרים משותפים או דליפה מהמאגר או מערכת המשאבות, מערכת ההשקיה, גינון, ברז פתוח וכדומה. בדקו את כל אלה.
גניבת מים מהצנרת של הבניין/מתחם: זהו אירוע נדיר. אם אתם חושדים בגניבת מים יש לדווח על כך למשטרת ישראל להמשך טיפול ולא לתאגיד.
תשתיות: בניין חדש: ודאו שהקבלן סיים להשתמש במים מהבניין.
בניין ותיק: בדקו שכל החיבורים של מדי המים תואמים את הנספח הסניטרי.
נזילות
נזילה גלויה: במקרים אלה רואים מים מטפטפים ממד המים, מצינור בבניין, או עובש ורטיבות בקירות הבניין או המתחם.
נזילה סמויה: לא נראית לעין בצנרת הקבורה בקרקע. בשל סוג הקרקע המים יכולים לחלחל עמוק ולא להיראות על פני השטח גם בכמויות גדולות.
בצעו בדיקת נזילה ראשונית פשוטה: סגרו את כל הברזים של מדי המים הפרטיים (רצוי שתודיעו לכל הדיירים על יום ושעת הבדיקה כדי שלא ייסגרו להם מים במפתיע).
המתינו 5 דקות.
אם המד הראשי ממשיך להסתובב אחרי 5 דקות, למרות שבדירות הפרטיות אין כרגע צריכת מים, הרי שיש חשד לנזילה בצנרת המשותפת של הבניין.
אם יש חשד לנזילה, עליכם לשקול האם ברצונכם לזמן בעל מקצוע מטעמכם המתמחה בתחום.
הכנו עבורכם סרטון קצר ובו הדרכה לבדיקה עצמית של חשד לנזילה במד מים ראשי של בניין
במידה וגיליתם נזילה יש להגיש הצהרה על נזילה לתאגיד.
החוק קובע כללים ברורים למקרים בהם תאגיד המים יכול לזכות אתכם בגין נזילה.
מדובר בזיכוי חלקי המותנה בעמידה בתנאים מצטברים אותם מגדיר החוק. פרטים בנושא מפורסמים באתר התאגיד.
בדקו גם צריכת מים בלילה: לעיתים אנו מזהים צריכות חריגות בלילה, כשלא אמורה להיות צריכת מים.
הנחיות לבדיקת נזילה:
יש לסגור מגופים בכל הדירות הפרטיות למשך הלילה.
לא לסגור את המגוף של המד הראשי! רק של המדים הפרטיים.
קוראים את מד המים הראשי ברגע הסגירה (רצוי לצלם) ושוב בשעה 05:30 בבוקר.
אם הקריאה התקדמה, הדבר מרמז על צריכה חריגה ויש לשקול בדיקה ע"י גורם מקצועי מטעמכם לשלילת נזילה.
מד מים תקול
כמו לכל מוצר טכנולוגי יתכן בלאי ויתכנו נזקים מגורמים סביבתיים שונים. ניתן לשלוח את מד המים הראשי לבדיקת תקינות (בוררות). הבדיקה כרוכה בתשלום ומתבצעת במעבדות מורשות שנקבעו על ידי הרגולטור.
נשמח להסביר עוד במוקד שירות הלקוחות: 1800-300-420
לאחרונה מתפרסמות כתבות בתקשורת, בהן נטען באופן חוזר ונשנה כי יש מחסור של מגנזיום במי השתייה, בשל התפלת המים.
עם זאת, נדגיש, כי תאגידי המים לא קיבלו שום הנחייה עד למועד הודעה זו לא ממשרד הבריאות, לא מרשות המים ולא מחברת מקורות, בנוגע לנושא רמות המגנזיום במים.
כידוע, כל המים המסופקים לעיר נרכשים מחברת מקורות. התאגיד אינו מוסיף כל דבר למים.
עובדי התאגיד מבצעים באופן סדיר בדיקות איכות המים כדי לוודא שהמים באיכות הנדרשת עפ״י תקנות משרד הבריאות. אנו מבצעים בדיקות כלור, מתכות, חיידקים ועוד, נציין כי בדיקת רמת מגנזיום אינה נכללת בבדיקות שהתאגיד אמור לבצע.
בשל הערפל האופף את נושא רמות המגנזיום במים, פנתה מנכ"ל התאגיד, טל אוחנה, למשרד הבריאות, רשות המים ולחברת מקורות, בבקשה לקבל את כל המידע בנושאים הבאים:
1. מהי כמות המגנזיום במים המסופקים למודיעין מכבים רעות?
2. מהו היחס בין כמות זו לבין הכמות המומלצת לאדם ליום?
3. אם יש פער בין הכמויות, נא התייחסותכם האם יש להוסיף מגנזיום למים המסופקים לעיר? ואם כן- מי הגורם האחראי וכיצד זה מתבצע.
4. אם יש פער בין הכמויות ואין להוסיף מגנזיום למי השתייה, נא התייחסותכם כיצד על תושבי העיר לצרוך את הכמות החסרה.
אנו ממתינים לתשובת משרד הבריאות,רשות המים וחברת מקורות כדי לדעת כיצד עלינו להמשיך לפעול.
התחברות למערכת קריאה מרחוק של מד המים שלכם
אתר Read Your Meter מאפשר לכם להירשם ולמסור מספר טלפון לקבלת הודעת SMS בעת נזילה וגם לנטר באופן מיידי את צריכת המים שלכם.
המידע זמין לכם גם באפליקציית READ YOUR METER אותה תוכלו להוריד מחנות האפליקציות שלכם
- באתר ובאפליקציה ניתן לצפות בנתוני הצריכה העדכניים שלכם
- לעדכן מספר נייד לקבלת הודעת SMS כאשר המערכת מזהה חשד לנזילה
- נסעתם לחו"ל והבית ריק? הירשמו לקבלת התרעה באם מתגלה צריכת מים בתקופה זו.
כדאי וחשוב לעקוב אחרי צריכת המים שלכם ולהירשם לשירות קבלת התרעת SMS בכל מקרה ובו יש חשד לנזילה. כך תחסכו בכסף ובמים.
כניסה לאתר לצפייה בצריכת המים שלכם
כניסה לאתר הייעודי בפעם הראשונה דורשת הרשמה ראשונית פשוטה וקלה.
מצ"ב הסבר על תהליך ההרשמה ועל הגלישה באתר.
ניתן לצפות בסרטון הסבר בלחיצה כאן
תהליך ההרשמה הראשוני
תהליך ההרשמה הראשוני פשוט וקל.
אתם זקוקים לחשבון המים שלכם לפניכם:
- בחרו ברשות/תאגיד ב"מי מודיעין".
- הכניסו את מס' הנכס אליו שייך המונה אחריו ברצונכם לעקוב, ומספר המשלם ( שני הנתונים מופיעים בחשבון המים שנשלח אליכם).
- לבסוף הקלידו כתובת דוא"ל עדכנית- אליה תשלח הסיסמא הראשונית עם סיום הקלדת הנתונים.
- בדקו קבלת סיסמא בדוא"ל שלכם, והזינו באתר את כתובת המייל והסיסמא הראשונית (תוכלו לשנות את סיסמתכם עם כניסתכם לאתר בלשונית ההגדרות).
עמוד הבית באתר
עמוד הבית מציג מידע עכשווי על צריכת המים הפרטית והמשותפת (במידה ויש).
עמוד הבית מציג השוואה בין צריכת המים שלך בכל חודש והשוואה לצריכת המים ממוצעת במשקי בית של משתמשים הזהים לך במודיעין מכבים רעות.
משמאל מוצגות הודעות מערכת- במידה ויש.
עמוד "הצריכה שלי"
מכיל נתונים עכשוויים והיסטוריים של צריכת המונה והצריכה המשותפת.
מאפשר מגוון אפשרויות צפייה והגדרה, בגרף ובטבלה מפורטת.
ניתן לייצא את טבלת הנתונים בקובץ אקסל או להדפיס.
עמוד "הגדרות"
ניתן להחליף סיסמת כניסה.
ניתן להגדיר קבלת התראות מהמערכת- לתיבת המייל ו\או בSMS.
ניתן להגדיר חופשה או תקופה בה אין צריכת בבית.
במקרה תקלה
אם נתקלתם בתקלה בהרשמה או בגלישה לאתר, כתבו אלינו לדוא"ל:
ציינו בדוא"ל מה פרטי התקלה ואת פרטי ההתקשרות אתכם.