Logo


בתאריך: 9/3/14

אירוע תיקון פיצוץ מים בקו ראשי התרחש ללא סגירת מים בעיר- וסגירת כבישים בלבד

ביום רביעי בשבוע שעבר התרחש בעיר אירוע פיצוץ מים בקו ראשי, שבימים אחרים היה עלול לגרום להפסקות מים בכל רחבי העיר. הפעם, בעקבות עבודות לשיפור מערכת המים בעיר שמבצע תאגיד "מי מודיעין" בשנים האחרונות, עבר האירוע ללא סגירת מים כלל ועם סגירת כבישים בלבד- לצורך תיקון הצינור שניזוק.

האירוע החל ביום רביעי ה-4/3 בשעות אחה"צ, עם קבלת הודעה על נביעה בכביש בשדרות החשמונאים פינת עמק דותן- לכיוון פארק ענבה.

צוות התאגיד הוקפץ לאזור והחל באיתור מקור פיצוץ המים. מהר מאוד הובן כי לצורך שמירה על בטיחות הציבור יהיה צורך לסגור את הכבישים במקום, מאחר והיה חשש לקריסת הכביש עקב נזילת המים שהלכה והתגברה.

בשילוב כוחות עם עירייית מודיעין מכבים רעות ומשטרת מודיעין, נסגרו שני כבישים: רחוב שדרות החשמונאים- בקטע המוביל בין הקניון לבין כביש 431 (לאורך פארק ענבה מכיוון הקניון), וקטע הכביש בין מפגש הרחובות עמק דותן ועמק החולה המוביל לשדרות החשמונאים. הודעות על סגירת הכבישים פורסמו באופן מיידי באתרי האינטרנט ובדפי הפייסבוק של העירייה והתאגיד, וכן עודכנו בנושא המוקדים הטלפונים. כל אותו הזמן, המשיכו המאמצים לאתר את מקום הפיצוץ המדויק, לשם הטיפול בו.

הבשורה המשמחת בעת האירוע היתה, כי למרות שהיה מדובר בפיצוץ בקו מים ראשי, לא היה צורך לסגור את זרימת המים בעיר לצורך תיקון הפיצוץ. זרימת המים התקינה התאפשרה לאור העבודה כי במהלך השנים האחרונות מבצע תאגיד מי מודיעין עבודות הכנה להתקנת מגופים ואביזרים המאפשרים לבודד אזורים שונים בעיר, כדי למנוע סגירת מים עד כמה שניתן, בעת מקרים כגון אלה. עבודות כאלה בוצעו בדיוק על הקו הראשי שנפגע, והן אלה שאפשרו המשך אספקת מים תקינה והקטנת שיבוש החיים לתושבי העיר לסגירת שני הכבישים בלבד. בעבר פיצוץ מים בקו זה היה מצריך הפסקות מים נרחבות בעיר, ופתיחת תחנות לחלוקת מים לתושבים- שנמנעו בזכות ההשקעה בעבודות המקדימות.

לאחר גילוי מקור הפיצוץ ותיקונו בעבודות שנמשכו אל תוך הלילה, נפתחו הכבישים לפנות בוקר, כדי לאפשר נסיעה רגילה בעיר, ונסגרו לצורך תיקון עבודות האספלט פעם נוספת בלילה שלאחר מכן, לאחר פרסום הודעות נוספות בכל האמצעים.

בתאגיד מי מודיעין שמחו לסכם את האירוע: "שיתוף הפעולה המצוין עם העירייה והמשטרה, ועבודת הכנה שנעשתה באזור, אפשרו לנו להקטין את הפגיעה באיכות החיים של תושבי העיר למינימום ההכרחי, ולאפשר חזרה מהירה לשגרה, ועל כך אנו שמחים".