Shohad

תאגיד מי מודיעין קיבל לאחרונה תו פלטינה ממכון התקנים.
משמעות התו היא שהתאגיד מתחזק בהצלחה מרובה 5 תקני איכות, המוכרים בשמם תקני
ISO.

התקנים אותם מתחזק תאגיד מי מודיעין בשנים האחרונות הם:
מערכת ניהול סביבתי
מערכת ניהול איכות
מערכת ניהול בטיחות ובריאות בתעסוקה
ומערכת ניהול אבטחת מידע.
השנה הוסיפה הנהלת התאגיד גם מערכת ניהול מניעת שוחד.
בדוח האחרון של ה- OECD על השחיתות בישראל נכתב כי על ישראל להעלות את המודעות של שוחד מבחוץ. חוקים ותכניות למניעת שוחד אמנם קיימים בארץ, אך ארגונים חייבים לקחת על עצמם אחריות כדי להטמיע את יישום ההגנה מפני שוחד באופן עמוק ואמיתי, ולכן בחרה הנהלת התאגיד להטמיע השנה דווקא תקן חשוב זה.

מטרת התקן היא בניית ויישום מערך של בקרות שמגבירות את הסיכוי לזיהוי מתן שוחד. התקן דורש ליצור מערך של הערכת הסיכונים למתן או קבלת שוחד בארגון, על כל המחלקות שלו.
התקן מנחה את הארגון לאבחן סימנים מזהים, דגלים אדומים - עובדות, אירועים, נסיבות העשויים להצביע על התנהגויות עסקיות לא חוקיות או לא אתיות, וכו'.

התקן מחייב את התאגיד לקבוע מדיניות, להוכיח מנהיגות ומחויבות של ההנהלה, להדריך עובדים ומנהלים, לבצע הערכות סיכונים, לבצע בדיקת נאותות, לבנות בקרות מסחריות ופיננסיות, לקבוע את הדרכים לבדיקה וטיפול באי-התאמות לנהלים המתאימים, ולבצע את הפעולות המתקנות הנדרשות מכך.

כמו בכל הטמעת תקן איכות, עובדי התאגיד לומדים את דרישות התקן, משתתפים בהדרכות המתאימות ומקבלים ליווי נכון להטמעת התקן בכל דרך העבודה בתאגיד. בכל שנה מבצעים סוקרים של מכון התקנים מבדקים המאשרים התאמה של מערכת ניהול האיכות בארגון. 

לקריאת המידע המלא בנושא תקני האיכות בתאגיד מי מודיעין