Ofek

יוני 2013

מלמדים על מים וסביבה בבית הספר "אופק"

תלמידי פרוייקט "יוזמים ירוק" של תאגיד "מי מודיעין" והחברה להגנת הטבע, סיימו את שנת הפעילות הראשונה של הפרוייקט ביום של פעילות חווייתית בבית הספר "אופק".

זו השנה הראשונה בה מצטרף תאגיד "מי מודיעין" לפרוייקט מחויבות אישית לתלמידי כיתות י'. לצורך הפרוייקט חבר התאגיד לחברה להגנת הטבע, ויחד הוקם פרוייקט "יוזמים ירוק" שנועד להנחיל לתושבי העיר מידע בנושא שמירה על מים וסביבה.

יוזמים ירוק מנה כ-15 בני נוער, מכיתות ט' (תכנית אומץ בבית הספר "מור") וכיתות י'. בני הנוער למדו חומר רב על נושא הטיפול במים ובביוב בארץ בכלל ובעיר בפרט, ופיתחו משחקים חווייתיים להעברת הידע לתלמידים והורים תושבי העיר.

את טבילת האש קיימו התלמידים בסל"תים- סיורים ללא תשלום של החברה להגנת הטבע. לאחר שפיתחו שם מיומנויות הדרכה, הם סיימו את השנה ביום שיא בנושא מים וסביבה בבית הספר אופק, לתלמידי כיתות ג'-ד'.

התלמידים למדו דרך משחקים, כי אסור להשליך מגבונים לאסלה- אלא לפח הזבל בלבד, מאחר והם גורמים לסתימות ביוב. הם למדו מה השימושים הבזבזניים ביותר במים בבית, ולמדו מושגי יסוד בהפיכת מי ביוב למי קולחין להשקייה.

מנהלת בית הספר, מירב כהן, שמחה מאוד לשתף פעולה עם הפרוייקט ומצאה כי התלמידים גם נהנו מדרך הקניית הידע החווייתית, וגם השכילו מאוד.

בשנה הבאה מתכננים במי מודיעין ובחברה להגנת הטבע, להוציא את פרוייקט "יוזמים ירוק" לבתי ספר רבים נוספים בעיר, כדי לחזק את ההבנה והפעולה של תושבי העיר בתחומים הקשורים במים ובסביבה.