Yozmimyarok

 לראשונה- פרוייקט חינוכי משותף ל"מי מודיעין" ו"החברה להגנת הטבע"

בשנת הלימודים תשע"ג החל לראשונה פרוייקט חינוכי של תאגיד "מי מודיעין" והחברה להגנת הטבע, במסגרת פעילות מחויבות אישית בבתי הספר התיכוניים. מי מודיעין והחברה להגנת הטבע בנו ביחד תכנית חינוכית "יוזמים ירוק", המסבירה נושאים של מים וטיהור שפכים ועומדת על הקשר שלהם לקיימות ואיכות סביבה, ומעצימה את בני הנוער כמחוללי שינוי.

בשנת תשע"ג נכנס לראשונה תאגיד "מי מודיעין" גם לתחום החינוכי, כחלק מתהליך של העצמת בני נוער כמחוללי שינוי בחברה.

התאגיד עוסק כידוע בתחומי המים והביוב, אך רוב פעילותו פחות חשופה לציבור. העיסוק בשמירה על איכות המים הזורמים בברזים בעיר, ומצד שני העיסוק התת קרקעי (תרתי משמע) במערכות סילוק השפכים מהעיר, מלאים בידע רב על התחום שלרוב אינו מוצא את דרכו החוצה.

מנכ"ל "מי מודיעין" משה אשכנזי החליט כי הגיע הזמן לחלוק את הידע הרב עם הציבור, ושיתוף הפעולה עם החברה להגנת הטבע בנושא זה הוא טבעי ביותר, מאחר וסילוק וטיהור שפכים קשורים קשר הדוק עם קיימות ושמירה על ערכי טבע, סביבה ונוף, בהם עוסקת החברה להגנת הטבע.

 

פרוייקט "יוזמים ירוק" במסגרת מחוייבות אישית החל לפני ארבע שנים ביוזמת החברה להגנת הטבע.  השנה התפתח הפרויייקט כאשר צוות "מי מודיעין" והחברה להגנת הטבע בעיר, בנו לראשונה במשותף במסגרת "יוזמים ירוק" תכנית חינוכית, הכוללת לימודים תיאורטיים וסיורים במתקנים ברחבי העיר, שהוצעה לתלמידי כיתות י' במסגרת פרוייקט מחויבות אישית. בנוסף, היו פניות גם מתלמידי כיתות ט' בתיכון מו"ר, המתנדבים אף הם בקהילה במסגרת פרוייקט "אומץ", להשתתף אף הם בתכנית.

כך החלה לעבוד הקבוצה הראשונה של תלמידי כיתות ט'-י', שהחלו את הפרוייקט. התלמידים נפגשים לראשונה בחומר רב ומרתק על הקשר בין מים, ביוב וסביבה, וחלק מהתכנית היא העצמתם והעשרתם כך שיוכלו ליזום דרכים לתקשר את המידע הזה לחבריהם ולתלמידים נוספים, בדרך שתעשיר גם אותם.

למידע נוסף לחצו לדף הפייסבוק של יוזמים ירוק