אפריל 2013
משוב מהתושבים- סקרים חדשיים של תאגיד "מי מודיעין" בקרב הפונים אלינו
כחלק מהמהפך שעובר תאגיד "מי מודיעין" בשנה האחרונה בתחום שירות הלקוחות לתושבי העיר, מבצע התאגיד סקרי משוב חדשיים בקרב תושבים שפנו לקבלת שירות,. הסקרים מתבצעים בין תושבים שפנו לתאגיד- אם למוקד התקלות ואם לשירות הלקוחות, ובהם מתבקשים התושבים לדרג את איכות השירות- על מרכיביו השונים.
הסקר מתבצע ע"י מכון סקרים חיצוני, ומכיל שאלות רבות בנושאים הקשורים לרמת השירות, האדיבות, יעילות הטיפול בבעיה, ייצוגיות מעניקי השירות, ועוד. כמו כן, נכנסו לסקר שאלות גם בתחומים שאינם נמצאים באחריות התאגיד כמו למשל תעריפי המים, כדי לקבל תמונת מצב אמיתית על מחשבות התושבים. מנכ"ל "מי מודיעין" משה אשכנזי מקבל אחת לחודש ניתוח השוואתי של תוצאות הסקר וניתוח עומק של כל שיחה עם כל תושב, כדי לברר באופן מקיף את כל הסוגיות שעלו בשיחה. בסקר נדגם מדגם מייצג מהתושבים שפנו לתאגיד בחודש החולף.
מנכ"ל התאגיד משה אשכנזי מסביר את הסיבות לקיום הסקר: "בשנה האחרונה ביצענו מהפך ברמת השירות שאנו נותנים ללקוח. הכנסנו לעבודה טכנולוגיות חדשות המאפשרות מעקב וטיפול מתועדים לפרטי פרטים, הוספנו עובדים לשירות הלקוחות, אנו מבצעים הכשרות עובדים נרחבות, מבחני ידע לעובדים המחויבים בציון טוב, והצעד המתבקש הבא הוא לבדוק האם הצעדים שאנו מבצעים אכן מובילים לשירות טוב יותר.
מבחינתי, העובדה שתאגיד "מי מודיעין" הוא מונופול, התושבים מחויבים לקנות מאיתנו מים, אנו מחויבים לשירות לקוחות שיהיה מצוין ומעלה. כל זאת למרות שאנו כבולים לכללים ולחוקים של רשות המים, שפעמים רבות לא מאפשרים לנו גמישות. כאן אני חייב לבדוק את עצמי ואת החברה והתנהלותה כל הזמן, כדי לוודא שרמת השירות נשמרת, ואף הולכת ועולה".
אשכנזי מדגיש כי התושבים הם אלה שמדרגים את רמת השירות, וכי החוויה של התושבים מנחה אותו בקביעת מדיניות: "ניתן לראות בסקרים תלונות חוזרות ונשנות או שבחים חוזרים ונשנים לעובד מסוים. אנו בודקים לעומק מעורבות עובדים שלנו שקיבלו ציונים של 7 ומטה, מנתחים את התוצאות, רואים היכן החולשות-אם קיימות, ודואגים לתקן את המצב".
דוגמה לציונים הממוצעים מהסקר לשירות הלקוחות: אדיבות הנציג- 8.58, מקצועיות הנציג- 8.21, יעילות הטיפול- 7.78, קבלת פתרון- 7.64. במוקד התקלות: הופעה חיצונית- 8.31- (מדובר בעובדי צוות שטח המגיעים לבתי התושבים לבושים במדי התאגיד), סדר ונקיון שהשאיר אחריו הנציג- 8.05, מקצועיות הטיפול בתקלה- 7.45, אדיבות- 8.34.
דירוג רוב הפרמטרים בסקר סביב המספר 8 מתוך 10, משמחאת הנהלת התאגיד, מאחר ורוב התושבים הפונים לתאגיד מגיעים כבר מלכתחילה במצב של בעיה כלשהי. אשכנזי: "מי שפנה אלינו לרוב חווה בעיה: סתימת ביוב, פריצת מים, בעיה בחשבון המים, וכו'. לכן, אנו מתחילים מלכתחילה מנקודת נחיתות אצל התושב, שמגיע אלינו עם טענה. אם למרות הטענות הללו הציון הממוצע שאנו מקבלים הוא 8, הדבר אומר שהטיפול הוא לרוב טוב. כמובן שציון זה לא מספק אותנו, אך מראה לנו שאנחנו בכיוון הנכון לשיפור השירות לתושבי העיר".
אפריל 2013
הסתיימו העבודות לחיבור מים קבוע בין מודיעין לרעות
במהלך חודש אפריל 2013 הסתיימו העבודות לחיבור מים קבוע בין רשת המים של מודיעין לבין רשת המים של רעות. העבודות בוצעו ע"י חברת מקורות.
רשת המים של מודיעין ושל רעות פעלו באופן נפרד עד עתה. עם הקמתה של העיר מודיעין, הוקמה גם רשת המים שלה באופן עצמאי. כזכור, לפני כשלוש שנים, אירע פיצוץ מים גדול ליד בריכת המים ברעות, והמים לרעות ולמכבים נסגרו בעקבות התיקונים.לפיכך הוחלט על ביצוע חיבור בין הרשתות על מנת לתת מענה הולם במקרה של תקלה. חיבור כזה מאפשר הזרמה הדדית במערכת המים.
במסגרת תכנית ההשקעות של שנת 2013 נכללה העבודה לחיבור בין הרשתות, במסגרת שיתוף פעולה בין התאגיד לחברת מקורות. השבוע ביצעה חברת מקורות את החיבור, וכעת הוא קבוע ומתפקד. כך, גם אם תתקיים פריצת מים ברעות, ניתן יהיה להזרים מים לבתי התושבים דרך הרשת העירונית של מודיעין ללא בעיה, וגם להיפך: רשת המים ברעות תוכל לגבות את תושבי מודיעין בעת פריצה במערכת המים.
החיבור נבדק "על רטוב" מיד לאחר סיום העבודות, כאשר היה צורך להשתמש בו לצורך הזרמת מים למודיעין מהצנרת של רעות, בעקבות עבודות נוספות של חברת "מקורות" בעיר. החיבור פעל כשורה, והמים זרמו מרעות למודיעין גם לאחר סגירת קו מים ראשי בעיר, עם בעיות קלות בלחץ מים. רוב הבעיות הללו התגלו רק בבניינים רבי קומות בהם לא התקינו הקבלנים מיכלי מים על הגגות להגברת לחץ המים, ומידע על הצורך בכך הועבר לתושבים.
במקביל, פעל התאגיד להתקנת מגוף בסמוך למרכז רננים. רשת המים במכבים היא ישנה ודורשת עבודות שיפוץ ושיקום רבות. בשל המבנה של רשת המים הישנה, העבודות עד היום כללו הפסקות מים לאזור רחב במכבים. התקנתו של המגוף מאפשרת שליטה רבה יותר, מצמצמת את האזורים להם נדרש להפסיק את המים בעת תקלה, וממזערת את אי הנוחות .
יוני 2013
מלמדים על מים וסביבה בבית הספר "אופק"
תלמידי פרוייקט "יוזמים ירוק" של תאגיד "מי מודיעין" והחברה להגנת הטבע, סיימו את שנת הפעילות הראשונה של הפרוייקט ביום של פעילות חווייתית בבית הספר "אופק".
זו השנה הראשונה בה מצטרף תאגיד "מי מודיעין" לפרוייקט מחויבות אישית לתלמידי כיתות י'. לצורך הפרוייקט חבר התאגיד לחברה להגנת הטבע, ויחד הוקם פרוייקט "יוזמים ירוק" שנועד להנחיל לתושבי העיר מידע בנושא שמירה על מים וסביבה.
יוזמים ירוק מנה כ-15 בני נוער, מכיתות ט' (תכנית אומץ בבית הספר "מור") וכיתות י'. בני הנוער למדו חומר רב על נושא הטיפול במים ובביוב בארץ בכלל ובעיר בפרט, ופיתחו משחקים חווייתיים להעברת הידע לתלמידים והורים תושבי העיר.
את טבילת האש קיימו התלמידים בסל"תים- סיורים ללא תשלום של החברה להגנת הטבע. לאחר שפיתחו שם מיומנויות הדרכה, הם סיימו את השנה ביום שיא בנושא מים וסביבה בבית הספר אופק, לתלמידי כיתות ג'-ד'.
התלמידים למדו דרך משחקים, כי אסור להשליך מגבונים לאסלה- אלא לפח הזבל בלבד, מאחר והם גורמים לסתימות ביוב. הם למדו מה השימושים הבזבזניים ביותר במים בבית, ולמדו מושגי יסוד בהפיכת מי ביוב למי קולחין להשקייה.
מנהלת בית הספר, מירב כהן, שמחה מאוד לשתף פעולה עם הפרוייקט ומצאה כי התלמידים גם נהנו מדרך הקניית הידע החווייתית, וגם השכילו מאוד.
בשנה הבאה מתכננים במי מודיעין ובחברה להגנת הטבע, להוציא את פרוייקט "יוזמים ירוק" לבתי ספר רבים נוספים בעיר, כדי לחזק את ההבנה והפעולה של תושבי העיר בתחומים הקשורים במים ובסביבה.
תאריך: 25/7/13
משפחות אקים נהנו מיום כיף שכולו תרומה- בבריכה העירונית
גם השנה נהנו משפחות אקים בעיר מיום קיץ רטוב ומשעשע במיוחד. יום כיף קיצי אורגן במיוחד עבורם ע"י תאגיד "מי מודיעין", באירוח הבריכה העירונית, במה שהפך כבר למסורת פתיחת הקיץ באקים.
המשפחות הגיעו למתחם שצוות הבריכה העירונית סידר במיוחד עבורם, עם מתקנים מתנפחים, ליצנית, וארנב אהוב במיוחד, אותו חיבקו הילדים לאורך כל הזמן. תאגיד "מי מודיעין", שיזם וארגן את האירוע, תרם שתיה קרה, כיבוד ואוכל לאורך כל שעות אחה"צ, ובקבוקי שתיה רב פעמיים לכל משפחות אקים בעיר.
המשפחות השמחות הגיעו עם הילדים לבריכה, השתכשכו במים, נהנו מהכיבוד ומהמתנפחים, ורקדו עם הליצנית והארנב בהפעלות. הילדים הנרגשים אהבו את הארנב במיוחד, ובן הנוער שלבש את התחפושת בחום הקיץ הכבד, זכה לפיצוי של נשיקות, חיבוקים ואושר רב שהדמות הביאה לילדים.
ראש העיר חיים ביבס, הגיע כמנהגו לבקר ולאחל למשפחות אקים קיץ חם ושמח. מנכ"ל "מי מודיעין" משה אשכנזי הגיע אף הוא לחלוק את שמחת המשפחות, ויו"ר אקים בעיר שחר מי און, חילק תעודות הוקרה לכל הגופים שתרמו ליום זה.
בתמונה: יו"ר אקים שחר מי און עם ראש העיר חיים ביבס ומנכ" ל מי מודיעין משה אשכנזי
תאריך: 7/8/13
"מי מודיעין" מבצעים: עבודות לשיפור תשתית המים ברחבי העיר
תאגיד מי מודיעין החל בשבועות האחרונים בביצוע עבודות לשיפור תשתית המים ברחבי העיר. במכבים ג' מוחלפת צנרת המים, רחוב טבת מחובר ללחץ גבוה ופרוייקט חסכון באנרגיה יצא לדרך. עלות העבודות כ-10 מליון שקלים.
לאחר חדשים של הכנות נדרשות ועריכת מכרזים, יצא תאגיד "מי מודיעין" לביצוע עבודות דחופות לשיפור צנרת המים בעיר.
העבודה הגדולה ביותר מתבצעת כרגע בכל אשכולות הרחובות במכבים ג'. במקום מתבצעת החלפה של כל צנרת המים באשכולות היוצאים מרחובות הרכסים והיובלים. העבודות החלו לאחר בדיקות רבות שהראו כי צנרת המים באשכולות הקיימת מימי הקמת מכבים, ישנה, חלודה, ונוטה לפיצוצי מים חוזרים ונשנים, וכי רק החלפה מוחלטת של כל הצנרת באשכולות מכבים ג' תביא לפתרון הנדרש.
ב"מי מודיעין" אף שדרגו את סוג הצנרת, שהיתה בעבר צנרת ברזל, לצנרת לפלסטיק (פוליתילן) שאמורה להחזיק מעמד לאורך עשרות רבות שנים ללא פגיעה. במקביל, כדי לאפשר לתושבים לחץ מים גבוה יותר, הוגדלו קטרי הצינורות שמובילים לאשכולות ולבתים מאלה שהיו בעבר, עם הקמת היישוב. העבודות אמורות להימשך מספר חדשים במכבים וכרוכות בשינויי תנועה עליהם יקבלו התושבים הודעות מראש.
עבודות נוספות מתבצעות כיום ברחוב כסלו, אך מיועדות לפתור בעיה של רחוב טבת. ברוב טבת יש תלונות רבות על לחץ מים נמוך מדי. בדיקות מראות כי אמנם הלחץ המגיע לרחוב עומד בתקן, והוא בין 2.5-3 אטמוספרות, אך תקנים לחוד ואיכות חיים לחוד. בדיקות העלו כי בשעות הבוקר והערב שבהן כולם משתמשים במים הלחץ בברזים נמוך מאוד. לכן, הוחלט במי מודיעין לחבר את הרחוב לצנרת לחץ מים גבוה וכך לתת פתרון של איכות חיים בעת השימוש במים לתושבי הרחוב.
לסיום, מתבצע בעיר פרוייקט לחסכון באנרגיה. כאן מחבר התאגיד אזורים בצנרת המים העירונית ישירות לנקודת כניסת המים לעיר מחברת מקורות. הפרוייקט יחסוך אנרגיה בהעלאת המים לבריכת התיתורה, המתבצעת כיום כברירת מחדל. כתוצאה מפרוייקט זה, יועלו המים לבריכה רק ללאזורים הזקוקים ללחץ מים גבוה יותר, ויוזרמו ישירות לאזורים בעיר שלא זקוקים ללחץ המים הנוצר מהעלאה זו. כך ייווצר חסכון באנרגיה בסכום של כ-100,000 שקלים בשנה.
בתמונה: עבודות להחלפת צנרת במכבים