מדינת ישראל נמצאת באופן מתמיד תחת איומים שונים, העשויים לפגוע גם בתשתיות המים והביוב

הפגיעה במערכת מים וביוב יכולה להתרחש כתוצאה ממלחמה, פעולת טרור יזומה אך גם בעיתות רגיעה וללא התרעה מוקדמת כתוצאה מרעידות אדמה, או במקרים של תקלות טכניות במערכת הולכת המים לבתי התושבים בהיקפים שונים (כפי שחווינו חלקנו במהלך שנת 2008-2009).

לשם כך, הגדירה המדינה מספר מצבי חירום  שיסייעו לרשויות ולאוכלוסייה להיערך מבעוד מועד לביצוע ההכנות הנדרשות. הכנות אלה יאפשרו מזעור נזקים וחזרה מהירה ככל הניתן לשגרה.

תאגיד מי מודיעין ועיריית מודיעין מכבים רעות, מבצעים פעילויות משותפות במהלך כל השנה, לרבות תרגילים משותפים פגישות ותיאומים, על מנת להיות ערוכים ככל האפשר לכל תרחישי חירום אפשריים. 

מסמך פירוט מצבי חירום, מפרט את אותם  מצבי חירום והמשמעויות הנגזרות מהתרחיש, תוך מתן הסבר קצר על התפקוד הנדרש מתאגיד המים והעירייה במקרים אלה.

נא קראו את הפירוט, כך שאם יוכרז מצב חירום ע"י המדינה או ע"י רשות המים,   תדעו מה משמעותו  ותכירו את הפעילויות המתבצעות ע"י התאגיד והעירייה על מנת להמשיך ולספק שירותים לתושבי העיר.

כמו כן, ניתן למצוא כאן מפה של תחנות חלוקת המים ברחבי העיר במקרי חירום.
שננו את מיקום התחנה הקרובה לביתכם. במצב חירום ידאג התאגיד לעדכן את התושבים במיקום התחנות הפתוחות באמצעי התקשורת,. באתרי האינטרנט של העירייה והתאגיד, באמצעות הודעות טלפוניות, ובכל אמצעי אשר יעמוד לרשותו בהתיחס למצב הנתון.

עדיף להיות מוכנים- שמרו בקבוקי מים בבתים

על מנת להקטין את הלחץ בשעת חירום, ואת הצורך לצאת מהבית,  אנו ממליצים לכל בית אב לרכוש ולשמור בביתו מנת מים בחישוב של 4 ליטר ליממה לנפש, לשלוש יממות. (אין חובת שימוש במים מינרלים, מספיקים לשם כך מי ברז).

יש לרענן את המים בבקבוקים  אחת לחודש במים טריים, תוך שימוש במים לצרכי שתייה או שימוש אחר בבית. במידה ונרכשו מים מינרלים יש לרעננם על פי הוראת היצרן וזמן התפוגה המופיע על הבקבוק.

ניתן לפנות לתאגיד מי מודיעין לחצו כאן  לכל שאלה או הבהרה. 

בתמונה: שתייה מתוך קלכד- שקית מים המכילה 4 ליטר המחולקת בתחנות חלוקת המים.

kalkad