הסבר מושגים בסיסיים בחשבון המים שלכם: 

 

צריכת מים

צריכת המים נקבעת על פי קריאות מד המים. ההפרש בין הקריאה הנוכחית לבין הקריאה הקודמת,

קובע את כמות הצריכה ביחידות מטר מעוקב נכון ליום הקריאה. על מנת שמד המים יקרא  באופן

תקין, יש לאפשר נגישות מרבית לקריאה הסדירה. כאשר לא ניתן לקרוא את מד המים, הצריכה

תיקבע לפי הערכה ובהתאם לאמור בתקנות המים.

 

חיוב מינימלי

על פי החוק, צרכן המשתמש ב-3 מ"ק מים או פחות מזה, בחודשיים, יחויב לפי כמות זו, אפילו אם צרך בפועל פחות מכך.

 

צריכה מחויבת במד משויך (צריכה פרטית )

הצריכה המחויבת על פי קריאת מד משויך, משקפת את הצריכה ביחידות הצריכה (למשל בדירה או בחנות).

לצריכה זו  תתווסף צריכה משותפת.

 

צריכה משותפת (הפרשי מדידה)

נקבעת לפי ההפרש בין מדידת מד המים הראשי, לעומת מדידת סך מדי המים המשויכים בנכס. במגזר המגורים הפרש זה מחולק באופן שווה בין כל יחידות הדיור ומתווסף לצריכה הפרטית כצריכה לכל דבר. הסיבות לצריכה משותפת מגוונות. השכיחות שביניהן: שימוש ישר מהצנרת הראשית לצרכי שטיפה או השקיה ונזילות בצנרת הראשית.

 

אחריות על רשת המים

התאגיד אחראי על רשת המים העירונית עד למד המים  הכללי של הבניין, ובבתים פרטיים עד למד המים הפרטי. האחריות על רשת המים הפרטית ותקינותה, חלה על הצרכן, לרבות אובדן מים הנובע  מנזילות או מאביזרים שאינם תקינים.

 

תעריפי המים

תעריפי המים אחידים בכל הארץ ונקבעים ע"י רשות המים. עפ"י כללי תעריפי המים וביוב התש"ע -2009, צריכה ביתית כוללת 2 תעריפי מים בלבד: תעריף מוזל (ראו בדף חשבון תעריף 1) ותעריף גבוה (ראו תעריף 2).

החל מ-01/07/2011 התעריף המוזל מתייחס לכמות של 3.5 מ"ק ראשונים לחודש כשהוא מוכפל במספר הנפשות המוכרות ביחידת הדיור. תעריף גבוה מתייחס ליתרת כמות המים שנצרכת ביחידת דיור

בתקופת החשבון. עסקים ומוסדות יחויבו בתעריף אחיד לכל כמות הצריכה בתקופת החשבון.

למידע נוסף על תעריפי המים : www.water.gov.il

 

הערכה (קוד 1) ותוספת לצריכה

כאשר קריאת המונה אינה תקינה כתוצאה ממד שבור, עצור ועוד, רשאי התאגיד ע"פ חוק  לתת הערכה

או תוספת  לצריכה בהתאם לנסיבות המקרה.  

 

צריכה גבוהה

בהתאם לכללי המים החדשים, נדרש תאגיד המים לדווח לצרכנים על צריכה גבוהה העולה פי 1.3 עד 1.5

מהצריכה, בתקופה המקבילה אשתקד.

 

מספר נפשות מוכר

מספר נפשות מוכר, הינו מספר הנפשות המתגוררות (למטרת מגורים) ביחידת הדיור של צרכן המים, עפ"י הצהרה בכתב שהעביר צרכן המים לתאגיד, ובצירוף ספח תעודת הזהות המעודכן לכתובת הנכס, הכולל פירוט הנפשות המתגוררות בבית. ( יש לצרף תעודת זהות לילדים מעל גיל 18בנפרד מתעודת הזהות שהוצגה ע"י ההורים). טפסים להצהרה על מספר נפשות, ניתן לקבל במשרדי התאגיד או באתר האינטרנט של התאגיד. צרכן מים שלא העביר הצהרה על מספר נפשות – יחושב חשבון המים שלו לפי 2 נפשות מוכרות בלבד.

 

תשלום חשבון המים

יש לשלם את חשבון המים עד למועד הנקוב בחשבון. אי תשלום חשבון המים במועדו, יחייב תוספת ריבית והצמדה על פי חוק, שימו לב: אי תשלום החשבון יגרור חיוב בגין הוצאות אכיפה, תביעות משפטיות ואף ניתוק מדי מד מים.

 

ערעור על חשבון המים

עם קבלת החשבון, יש לבדוק את כל פרטיו, אופן ומועדי הגשת ערעורים על חשבון המים לתאגיד המים והטיפול  בערעור על חשבון המים, יעשה עפ"י ההנחיות הקבועות בתקנות המים וכללי תאגידי מים וביוב. ערעור על חשבון המים אינו יכול להוות עילה לאי פירעון חשבון המים במועד שנקבע. על פי סעיף 108 לחוק תאגידי מים וביוב התשס"א-2001 , רשות הממשלתית למים וביוב תברר תלונות צרכנים כלפי תאגיד מים וביוב ובלבד שהצרכן פנה תחילה לתאגיד.

 

לפניה מחלקת פניות הציבור ברשות הממשלתית למים וביוב

לאתר רשות המים לחצו כאן  

לטופס מקוון לפניות הציבור ברשות המים לחצו כאן
כתובת: רחוב המסגר 14 ת.ד. 20365, תל-אביב מיקוד 61203

טלפון: 076-5300905 , פקס: 03-7605702

קבלת קהל בתאגיד מי מודיעין: שרות לקוחות, קניון עזריאלי מודיעין, בית יהונתן, קומה 3. 

בימים א' עד ה' 13:00 – 8:30. בימים א', ד'   19:00 – 14:30.  ביום ו'  12:00 – 8:30.  

 

כתובת לשליחת מכתבים לתאגיד מי מודיעין: תאגיד מי מודיעין, לב העיר 14, תיבה מס' 20, מודיעין מכבים רעות 71700